середу, 28 жовтня 2015 р.

Виховна година


"Толерантність врятує світ"

                                             
Мета: Вміти пояснювати термін «толерантність»; розповідати про значення толерантності в житті людей та в демократичному суспільстві; аналізувати життєві ситуації; засвоїти навички толерантної поведінки.
Обладнання: Малюнки до теми, роздатковий матеріал, ватман, фломастери.
   І. Вступ
Вчитель нагадує учням про трагічні для людства події: 69 років з дня трагедії у Бабиному Яру в Києві, коли було за один день розстріляно 35 тисяч жінок, дітей і чоловіків тільки за те, що вони народилися представниками єврейської національності. І 8 років, коли пролунали вибухи в США, і забрали життя тисячі людей тільки тому, що комусь не подобався американський спосіб життя та політика американського уряду. На жаль, крім таких найжахливіших прикладів нетерпимості, які люди виявляють один до одного, ми можемо часто стикатися з її проявами у своєму власному житті.
Вчитель. Я чи стикалися ви у своєму житті з випадками нетерпимого ставлення до себе?

 (Аналіз життєвих ситуацій, про які розповідають діти)
ІІ. Оголошення теми і мети.
Тренінг «Толерантність, що це?»
Вчитель. Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме так воно звучить латинською. Толерантність людей є найважливішої умовою миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві. Адже соціальні взаємовідносини постійно змінюються, породжуючи то гармонію, то перевагу. У різних людей – різні погляди на життя, працю, кохання тощо. Чи завжди ми поважаємо думки, погляди інших? Як треба поважати інших? Чи треба прагнути, щоб інша людина сприймала ваші погляди?
Притча про аксакала
Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли до нього люди попрощатися, та й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім’ї, що усі сини і невістки, дочки і зяті жили разом у мирі та злагоді. Не може вже говорити старий – подають йому папір і олівець, і він довго пише. І коли випадає з рук вмираючого аркущ, дуже здивувалися усі – там 100 разів було написано одне слово. Не здогадуєтесь яке? 100 разів було написано – терпимість!»
Вправа «Чим ми схожі»
Вчитель пропонує учням знайти спільні риси з товаришем (смаки, уподобання, заняття)
Вправа «Картопля»
Ведучий. «Часто буває так, що ми сприймаємо яку-небудь групу, наприклад, етнічну, як ціле і не замислюємося про те, що кожний її представник – унікальний і неповторний. Наприклад, нам може здаватися, що «всі китайці на одне лице», а фіни – мовчазні. Однак, якщо ми ближче познайомимося з конкретною людиною, більш дізнаємось про його індивідуальність – неповторність буде очевидною»
Давайте спробуємо проілюструвати унікальність всього існуючого на практиці, навряд хто-небудь вважає, що кілограм картоплі наповнений індивідуальністю. Візьміть кожний по картоплині. Роздивіться її уважно. На це дається 1 хв. Потім картопля змішується. Кожний повинен знайти свою картоплю і описати ії.
Вправа «Що таке толерантність?»
Завдання. За роздатковим матеріалом пояснити вислови видатних людей про толерантність (робота в групах)
 Гідність людини полягає в тому, щоб любити тих, хто її ображає. (Марк Аврелій)·
 Нам потрібні реформи, а не революції. Нам потрібне толерантне, досконаліше суспільство (А.Сахаров)·
 Закликаю до відмови від політичної нетерпимості. Бо вона схожа на кулю зі зміщеним центром, яка розриває суспільний організм, травмує суспільну свідомість (Леонід Кучма)·
Отже, толерантність – це мистецтво жити в світі несхожих людей та ідей.
1-й учень. Толерантність – це поступливість, це активна позиція, викликана визнанням прав і свобод людства.
2-й учень. Мир – це перша та необхідна умова для повноцінного дитинства. Немає більш несумісних понять, ніж війна та діти.
3-й учень. За останні 5 тисяч років на Землі відбулося 15 тисяч війн, у яких загинуло майже 5 млрд людей. За всю історію свого існування, людство жило в мирі лише 30 років.
Вчитель. У різних людей – різні погляди на життя. Сьогодні до нас запрошені люди, які поділяться своїми враженнями від подорожей за межі нашої Батьківщини. Як там, в Америці, сприймають нас, українців?
(Виступи гостей)
Вправа «Як проявляти толерантність»
Проаналізуйте ситуації, оберіть свій варіант відповіді і пояснять його.
Ситуація 1.
Дмитро має не типову для хлопця зачіску – довге волосся. Як поводитись тим, кому цей стиль не подобається?
Ситуація 2.
Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитися до цього?
Ситуація 3.
Вадим постійно виявляє неповагу до інших. Як бути?
Вчитель. Діти, у мене є квітка, але допоможіть мені зробити її красивою. Їй потрібні пелюстки, і не прості, а з рисами толерантності, адже це – квітка толерантність.
(Діти роблять надписи і прикріплюють пелюстки)
Учень
           Толерантність врятує світ
Толерантне ставлення людини
Збереже планету від негод.
Розрубає мотлох павутини,
Переріже нитку перешкод.
Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе,
Допоможе вгледіть перемогу,
Допоможе витримати все.
Будь завжди нестримним вільнодумцем,
Свої мрії пензлем намалюй.
Освіти життя яскравим сонцем,
Толерантний Всесвіт побудуй!
Вчитель. Діти, давайте покладемо в цей кошик ті цінності, які ми візьмемо із собою в життя.
Кожен учасник кладе в кошик фрукти зі словами:
- Я візьму із собою хороший настрій.
- Я візьму знання про …





Немає коментарів:

Дописати коментар