ПЛАН РОБОТИ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Структура плану
І розділ. Теоретичні основи виховної роботи з класом.
Аналіз виховної роботи за минулий рік
ІІрозділ. Відомості про учнів.
ІІІ розділ. Завдання та проблемні питання в роботі з
класом
IV розділ. Діагностика виховання
1. Соціально-педагогічний паспорт.
2. Позитивні та негативні риси характеру.
3. Діагностика темпераменту.
4. Соціально-психологічні характеристики учнів.
5. Картка вивчення психологічних особливостей
учнів.
6. Вивчення обдарованості особистості
школярів.
7. Діагностика громадянської вихованості
школярів.
8. Визначення рівня вихованості учнів
класу.
9. Орієнтована схема складання психолого-педагогічної
характеристики
особистості.
особистості.
10. Превентивне виховання, психологічні
аспекти попередження та
корекції по
ведінки неповнолітніх.
ведінки неповнолітніх.
11. Орієнтована схема складання психолого-педагогічної
характеристики учня,
схильного до правопорушень. Облікова картка важковиховуваного учня.
схильного до правопорушень. Облікова картка важковиховуваного учня.
12. Діагностика виховної можливості класного
колективу.
V розділ.
Психолого-педагогічна
характеристика класу
1. Орієнтовна схема
психолого-педагогічної характеристики.
2. Характеристика
9-Б класу 2007—2008 н.р.
VI розділ.
Планування виховної роботи
1.
Календарне
планування роботи з класом.
2.
Індивідуальна
виховна робота.
3.
Корекція
відхилень у поведінці учнів. Індивідуальна робота з невстигаючи-
ми та схильними до правопорушень учнями.
ми та схильними до правопорушень учнями.
4.
Робота з
обдарованими дітьми.
5.
Профорієнтаційна
робота з учнями.
6.
Планування
інструктажів з безпеки життєдіяльності, з протипожежної без
пеки, цивільної оборони та з вивчення правил дорожнього руху.
пеки, цивільної оборони та з вивчення правил дорожнього руху.
Планування роботи під час
канікул.
VII розділ.
Робота з батьками
1. Психолого-педагогічні основи роботи
з батьками.
2. Батьківський комітет Планування роботи
батьківського комітету.
3. Орієнтована тематика психолого-педагогічного
всеобучу батьків у 5—11-х класах.
4. Орієнтована тематика батьківських
зборів у 5—11-х класах.
5. Календарне планування роботи з батьками.
VIII розділ.
Нормативні документи, література
І розділ. Теоретичні основи виховної роботи з класом
«Справжня суть виховної роботи <...> полягає
зовсім не в ваших розмовах з дитиною, не в прямому впливі на дитину, а-в
організації життя дитини.» (А. Макаренко)
Сучасна нормативно-правова база, концепції розвитку
школи України, національної системи виховання вимагають оновлення виховного процесу, перебудови
роботи класного колективу, плекання національної
самосвідомості. Це все за-і лежить від класного керівника.
Класний керівнику своїй роботі керується Конституцією
України, Національною доктриною розвитку освіти України, Конвенцією про права
дитини, Законами «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими
законодавчими та нормативно-правовими актами України, Положенням про класного
керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (наказ МОН
України від 06.09.2000 p.), регіональними програмами, нормативно-правовими
актами.
Державні та професійні свята
України
Вересень
1.09 — День знань;
1.09 —
Міжнародний день грамотності;
11.09 — День українського кіно;
1-а неділя — День підприємця;
2-а субота — День фізкультури та спорту;
3-й вівторок — Міжнародний день миру;
3-я неділя — День працівників лісу;
27.09 — Міжнародний день туризму;
30.09 —
Всеукраїнський день бібліотек.
Жовтень
1.10 —
Міжнародний день людей похилого віку;
1.10 — Міжнародний
день музики;
1-а неділя — День учителя;
1-а неділя — День учителя;
14.10 —
Покрова Пресвятої Богородиці;
14.10 — День Українського козацтва;
14.10 — День створення УПА;
24.10 — Міжнародний день ООН; -
28.10 — День визволення України від
німецько-фашистських загарбників.
Листопад
4.11— День заснування ЮНЕСКО;
9.11 — День
української писемності та мови;
10.11 — Всесвітній день
21.11 — Всесвітній день привітань;
22.11 — День свободи;
25.11 — День
пам'яті жертв голодомору
та політичних репресій.
та політичних репресій.
Грудень
1.12 — Річниця референдуму, що підтвердив Акт
проголошення незалежності України;
1.12 — Всесвітній день боротьби зі СНІДом;
6.12 — День Збройних Сил України;
10.12 —
Міжнародний день прав людини.
Січень
1.01 —Новий рік;
7.01 — Різдво Христове;
14.01 — Старий Новий рік;
14.01 — Святого Василя;
19.01 — Водохреща;
22.01 — День Соборності України;
29.01— День пам'яті Крут.
Лютий
Лютий
14.02— День Святого Валентина;
15.02 — Трьох Святих;
15.02 — Трьох Святих;
13.02 — День
захисника Вітчизни.
Березень
Березень
8.03 —
Міжнародний жіночий день;
9.03—10.03 — Шевченківські дні;
9.03—10.03 — Шевченківські дні;
27.03 —
Всесвітній день театру.
Квітень
Квітень
1.04 — День
гумору;
7.04 —
Всесвітній день здоров'я;
11.04 —Міжнародний день визволення в'язнів концтаборів;
12.04 — День
космонавтики;
17.04 — Всесвітній день довкілля;
22.04 — День Землі;
17.04 — Всесвітній день довкілля;
22.04 — День Землі;
26.04 — День Чорнобильської трагедії;
... — Великдень.
Травень
1.05 —
Міжнародний день солідарності
трудящих;
трудящих;
5.05 — День Європи;
9.05 — День
Перемоги;
2-а неділя — День матері;
2-а неділя — День матері;
15.05 — Міжнародний день сім'ї;
24.05—День слов'янської писемності
та мови; -'
та мови; -'
31.05 —
Всесвітній день без тютюну.
Червень
Червень
1.06 —
Міжнародний день захисту дітей;
5.06 — Всесвітній день охорони навколишнього
середовища;
28.06 — День
Конституції України.
Класний
керівник — це особа, яка здійснює корекцію всіх виховних впливів на учня і
класний колектив як у школі, так і в позашкільній діяльності.
Виховання дитини
— це не лише система цілеспрямованого і планомірного формування світогляду,
переконань, почуттів, волі й характеру, потреб, здібностей, але й адаптація її
в соціальному середовищі та відбиття його характерних ознак у світогляді, поведінці,
повсякденній діяльності та відносинах особистості з оточуючим середовищем.
Розвиток творчої
ініціативи та активності особистості відбувається тоді, коли класний керівник
і його вихователь діють разом, об'єднуючись спільною метою, спільними життєвими
турботами і будують свої відносини на основі співробітництва та довіри.
Всебічний
розвиток та становлення особистості дитини являє собою довготривалий процес
накопичення кількісних та якісних змін за різними параметрами.
Педагогічний такт
— це вміння знайти підхід до дитини. Його суть полягає у використанні
різноманітних методів впливу, які засновані на індивідуальному підході до
дитини, що враховує її вікові та індивідуальні особливості.
Найважливіші ознаки
педагогічного такту (за І. В. Страховим):
v
природність, простота поводження, щирість тону, довіра до
учня, вираження прохання без припрошування;
v
навіювання та вимога без придушування самостійності особистості
школярів;
v
серйозність тону в поводженні, але без того, щоб створювати
натягнутість оточення;
v
іронія, гумор без насмішкуватості, що принижує гідність школяра;
v
вимогливість, без дріб'язкової прискіпливості;
v
доброзичливість;
v
наполегливість без впертості;
v
діловий тон у звертанні без дратівливості;
v
послідовність у застосуванні
виховних
впливів без коливань і необґрунтованості
скасування вимог;
v
розвиток самостійності без зайвої опіки;
v
швидкість орієнтування, своєчасність виховного впливу без поспішності
та необачних рішень;
v
спокійна зосередженість та врівноваженість у поводженні,
що виключає байдужість і непотрібну збудженість.
«100 порад» від В. О.
Сухомлинського:
v Ми маємо справу з найскладні
шим, неоціненим,
найдорожчим,
що є в життілюдини. Місія школи — боротися за людину.
що є в життілюдини. Місія школи — боротися за людину.
v Об'єкт нашої праці найтошяі сфери духовного
життя особистості,
яка формується,—розум, почуття, воля, переконання, самосвідо
мість.
яка формується,—розум, почуття, воля, переконання, самосвідо
мість.
v Виховувати людину—це передусім знати її душу, бачити і відчувати її
індивідуальний світ.
Справжнє виховання — це самовиховання.
v Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у на
вчанні — річ відносна: для одного високий рівень, для іншого
й середній рівень — велике досягнення.
вчанні — річ відносна: для одного високий рівень, для іншого
й середній рівень — велике досягнення.
v Успіх у навчанні — це стежка, що веде до того куточку дитячо
го серця, в якому горить вогник бажання бути гарним. Бережіть
цей вогник і цю стежку.
го серця, в якому горить вогник бажання бути гарним. Бережіть
цей вогник і цю стежку.
v Уміння володіти собою, тримати себе в руках — одна із найнеоб-
хідніщих умов, від яких залежить успіх педагога та його здоров'я.
хідніщих умов, від яких залежить успіх педагога та його здоров'я.
v Слово —могутній борець за людську душу.
Створюйте інтелекту
альний фон для запам'ятовування, заучування, збереження і пам'яті
програмного матеріалу. Дитина стає байдужою до слова, яке не
живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі дум
ки і не творить своїх та не виражає їх словами. Бійтесь байдужості,
згаслого погляду людини.
альний фон для запам'ятовування, заучування, збереження і пам'яті
програмного матеріалу. Дитина стає байдужою до слова, яке не
живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі дум
ки і не творить своїх та не виражає їх словами. Бійтесь байдужості,
згаслого погляду людини.
v Спонукайте учнів до читання — найважливішого засобу для успіш
ного навчання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не
зачіпає думки, душі, серця.
ного навчання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не
зачіпає думки, душі, серця.
v Доброзичливість, розумнадоброта — ось що має
бути атмосферою
життя дитячого колективу, головним тонусом взаємин педагога
і дітей. Якщо ви навчили свого вихованця відчувати людину сер
цем, ваша доброзичливість здатна творити.
життя дитячого колективу, головним тонусом взаємин педагога
і дітей. Якщо ви навчили свого вихованця відчувати людину сер
цем, ваша доброзичливість здатна творити.
v Немає в дитині нічого, що вимагає від
педагога жорстокості. Не
давайте прорости в своїх душах насінню зневіри в людину, під
озрілості.
давайте прорости в своїх душах насінню зневіри в людину, під
озрілості.
Основні функції класного
керівника:
1. Організаторська: планування і координація
виховної роботи з класом; надання допомоги учнівської організації класу; встановлення зв'язків з учнівським та педагогічним
колективами, батьками, громадськістю; забезпечення єд ності вимог до учнів,
ведення документації в класі; сприяння розвитку самоврядування в колективі; організація
процесу виховання спільно з учнями,
враховуючи їх інтереси.
2. Аналітико-узагальнююча: на основі вивчення та розвитку
індивідуально-психологічних особливостей
учня сприяння розвитку творчого потенціалу кожної
особистості.
3.
Координаційно-інформаційна:
забезпечення узгодженості роботи учнівського, педагогічного та батьківського колективів.
забезпечення узгодженості роботи учнівського, педагогічного та батьківського колективів.
4.
Психолого-гігієнічна: встановлення довірливою контакту з вихованцями;
зняття психічного напруження в учнівському колективі.
5.
Стимулючо-гальмівна: активізація чи гальмування
учнівської діяльності залежно від її спрямованості, допомога у встановленні міжособистісних відносин у колективі.
Функціональні (посадові) обов'язки
класного керівника:
Класний керівник
планує, організовує і проводить виховну та культурно-масову позаурочну
діяльність з учнями. Сприяє становленню їх як
особистостей,
створює умови для розвитку їхніх здібностей, талантів.
створює умови для розвитку їхніх здібностей, талантів.
Вивчає
індивідуальні особливості, інтереси, нахили учнів., їхнє ставлення до навчання, праці,
громадськихдоручень,
організовує,проводить
батьківські збори.
Постійно
утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі:
правди, справедливості; патріотизму, доброти, стриманості, працелюбності.
Розвиває
пізнавальні інтереси учнів, залучає їх до гуртків
технічної і художньої творчості.
Дотримується
педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає
їх від
будь-яких форм фізичного або психологічного
насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує
здоровий спосіб життя.
Постійно підвищує
свій професійний рівень, загальну культуру.
Несе особисту
відповідальність за дотримання правил техніки безпеки, норм санітарії та гігієни у приміщенні школи.
Щоденно перевіряє
відвідування учнями занять.
Виховує повагу до
людей, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Організує лекції, бесіди, диспути, зустрічі,перегляд телепередач та ін.
Спрямовує роботу
і надає допомогу органам учнівського самоврядування. Забезпечує належне щоденне чергування-учнів у класі та чергування класу по школі.
Систематично,
відповідно до графіка, затвердженого директором
школи,
проводить інформаційно-просвітницькі, виховні, позакласні заходи.
Разом з батьками
забезпечує щоденне відвідування занять учнями
у
шкільній формі встановленого зразка.
Орієнтовний перелік
документації, яку
веде класний керівник:
ü Класний журнал.
ü Особові справи учнів.
ü Табелі успішності учнів.
ü План виховної роботи.
ü Конспекти виховних годин,
годин спілкування, диспутів.
ü Розробки сценаріїв виховних
заходів.
ü Тека психолого-педагогічних спостережень.
ü Щоденник роботи з «важкими» учнями.
ü Протоколи батьківських
зборів.
ü Матеріали щодо запобігання дитячому
травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з
безпеки життєдіяльності.
ü Літопис або фотодокументи класних
справ.
Немає коментарів:
Дописати коментар