середу, 28 жовтня 2015 р.

Корисна інформація,

ПЛАН   РОБОТИ   
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

       Структура плану
І розділ. Теоретичні основи виховної роботи з класом. Аналіз виховної роботи за минулий рік
ІІрозділ. Відомості про учнів.
ІІІ розділ. Завдання та проблемні питання в роботі з класом

IV розділ. Діагностика виховання
1.     Соціально-педагогічний паспорт.
2.     Позитивні та негативні риси характеру.
3.     Діагностика темпераменту.
4.     Соціально-психологічні характери­стики учнів.
5.     Картка вивчення психологічних осо­бливостей учнів.
6.     Вивчення обдарованості особистості  школярів.
7.     Діагностика громадянської вихованості  школярів.
8.     Визначення рівня вихованості учнів  класу.
9.     Орієнтована схема складання психолого-педагогічної характеристики
особистості.
10. Превентивне виховання, психологічні  аспекти попередження та корекції по­
ведінки неповнолітніх.
11. Орієнтована схема складання психолого-педагогічної характеристики учня,
схильного до правопорушень. Облікова
картка важковиховуваного учня.
12. Діагностика виховної можливості клас­ного колективу.
V розділ. Психолого-педагогічна  характеристика класу
1.   Орієнтовна схема психолого-педагогічної характеристики.
2.   Характеристика  9-Б класу 2007—2008 н.р.
VI розділ. Планування виховної роботи
1.     Календарне планування роботи з кла­сом.
2.     Індивідуальна виховна робота.
3.     Корекція відхилень у поведінці учнів.  Індивідуальна робота з невстигаючи-
ми та схильними до правопорушень
  учнями.
4.     Робота з обдарованими дітьми.
5.     Профорієнтаційна робота з учнями.
6.     Планування інструктажів з безпеки  життєдіяльності, з протипожежної без­
пеки, цивільної оборони та з вивчення
  правил дорожнього руху.
      Планування роботи під час канікул.
VII розділ. Робота з батьками
1.     Психолого-педагогічні основи роботи  з батьками.
2.     Батьківський комітет Планування роботи батьківського комітету.
3.     Орієнтована тематика психолого-педагогічного всеобучу батьків у 5—11-х  класах.
4.     Орієнтована тематика батьківських  зборів у 5—11-х класах.         
5.     Календарне планування роботи з батьками.   
VIII розділ. Нормативні документи, література
І розділ. Теоретичні основи виховної роботи з класом
«Справжня суть виховної роботи <...> поля­гає зовсім не в ваших розмовах з дитиною, не в прямому впливі на дитину, а-в організації життя дитини.» (А. Макаренко)

Сучасна нормативно-правова база, концеп­ції розвитку школи України, національної системи виховання вимагають  оновлен­ня виховного процесу, перебудови роботи  класного колективу, плекання наці­ональної самосвідомості. Це все за-і лежить від класного керівника.
Класний керівнику своїй роботі керу­ється Конституцією України, Націо­нальною доктриною розвитку освіти України, Конвенцією про права дитини, Законами «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчи­ми та нормативно-правовими актами України, Положенням про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (наказ МОН України від 06.09.2000 p.), регіональ­ними програмами, нормативно-право­вими актами.

Державні та професійні свята України



Вересень
1.09 — День знань;
1.09     — Міжнародний день грамот­ності;
11.09 — День українського кіно;
1-а неділя — День підприємця;
2-а субота — День фізкультури та спорту;
3-й вівторок — Міжнародний день миру;
3-я неділя — День працівників лісу;
27.09 — Міжнародний день туризму;
30.09    — Всеукраїнський день біблі­отек.
Жовтень
1.10     — Міжнародний день людей по­хилого віку;
1.10     — Міжнародний день музики;
1-а неділя — День учителя;
14.10    — Покрова Пресвятої Богородиці;
14.10 — День Українського козацтва;
14.10 — День створення УПА;
24.10 — Міжнародний день ООН;    -
28.10 — День визволення України від німецько-фашистських загарб­ників.
Листопад
4.11— День заснування ЮНЕСКО;
9.11     — День української писемності  та мови;
10.11 — Всесвітній день
21.11 — Всесвітній день привітань;
22.11 — День свободи;
25.11    — День пам'яті жертв голодомору
та політичних репресій.
Грудень
1.12 — Річниця референдуму, що підтвердив Акт проголошення незалеж­ності України;
1.12 — Всесвітній день боротьби зі СНІДом;
6.12 — День Збройних Сил України;
10.12    — Міжнародний день прав лю­дини.
Січень
1.01 —Новий рік;
7.01 — Різдво Христове;
14.01 — Старий Новий рік;
14.01 — Святого Василя;
19.01 — Водохреща;
22.01 — День Соборності України;
29.01— День пам'яті Крут.
Лютий
14.02— День Святого Валентина;
15.02 — Трьох Святих;
13.02    — День захисника Вітчизни.
Березень
8.03     — Міжнародний жіночий день;
9.03—10.03 — Шевченківські дні;
27.03    — Всесвітній день театру.
Квітень
1.04     — День гумору;
7.04     — Всесвітній день здоров'я;
11.04 —Міжнародний день визволення в'язнів концтаборів;
12.04    — День космонавтики;
17.04 — Всесвітній день довкілля;
22.04 — День Землі;
26.04 — День Чорнобильської тра­гедії;
... — Великдень.
Травень
1.05     — Міжнародний день солідарності
трудящих;
5.05 — День Європи;
9.05     — День Перемоги;
2-а неділя — День матері;
15.05 — Міжнародний день сім'ї;
24.05—День слов'янської писемності
та мови;           -'
31.05    — Всесвітній день без тютюну.
Червень
1.06     — Міжнародний день захисту  дітей;
5.06 — Всесвітній день охорони на­вколишнього середовища;
28.06    — День Конституції України.



Класний керівник — це особа, яка здій­снює корекцію всіх виховних впливів на учня і класний колектив як у школі, так і в позашкільній діяльності.
Виховання дитини — це не лише систе­ма цілеспрямованого і планомірного формування світогляду, переконань, почуттів, волі й характеру, потреб, здібностей, але й адаптація її в соці­альному середовищі та відбиття його характерних ознак у світогляді, по­ведінці, повсякденній діяльності та відносинах особистості з оточуючим середовищем.
Розвиток творчої ініціативи та ак­тивності особистості відбувається тоді, коли класний керівник і його вихователь діють разом, об'єднуючись спільною метою, спільними життєвими турботами і будують свої відносини на основі співробітництва та довіри.
Всебічний розвиток та становлен­ня особистості дитини являє собою довготривалий процес накопичення кількісних та якісних змін за різними параметрами.
Педагогічний такт — це вміння знайти підхід до дитини. Його суть полягає у використанні різноманітних методів впливу, які засновані на індивідуаль­ному підході до дитини, що враховує її вікові та індивідуальні особливості.
Найважливіші ознаки педагогічного такту (за І. В. Страховим):
v    природність, простота поводжен­ня, щирість тону, довіра до учня, вираження прохання без припро­шування;
v    навіювання та вимога без при­душування самостійності осо­бистості школярів;
v    серйозність тону в поводженні, але без того, щоб створювати на­тягнутість оточення;
v    іронія, гумор без насмішкуватості, що принижує гідність школяра;
v    вимогливість, без дріб'язкової прискіпливості;
v    доброзичливість;
v    наполегливість без впертості;
v    діловий тон у звертанні без дра­тівливості;
v    послідовність у застосуванні  виховних впливів без коливань  і необґрунтованості скасування  вимог;
v    розвиток самостійності без зайвої  опіки;
v    швидкість орієнтування, своєчас­ність виховного впливу без по­спішності та необачних рішень;
v    спокійна зосередженість та врів­новаженість у поводженні, що  виключає байдужість і непотрібну  збудженість.

              «100 порад» від В. О. Сухомлинського:

v   Ми маємо справу з найскладні­  шим, неоціненим, найдорожчим,
що є в життілюдини. Місія шко­ли — боротися за людину.

v   Об'єкт нашої праці найтошяі сфе­ри духовного життя особистості,
яка формується,—розум, почуття,
воля, переконання, самосвідо­
мість.

v   Виховувати людину—це передусім знати її душу, бачити і відчувати її  індивідуальний світ. Справжнє ви­ховання — це самовиховання.

v   Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у на­
вчанні — річ відносна: для одно­го високий рівень, для іншого
й середній рівень — велике до­сягнення.

v   Успіх у навчанні — це стежка, що веде до того куточку дитячо­
го серця, в якому горить вогник
  бажання бути гарним. Бережіть
цей вогник і цю стежку.

v   Уміння володіти собою, тримати себе в руках — одна із найнеоб-
хідніщих умов, від яких залежить
успіх педагога та його здоров'я.

v   Слово —могутній борець за люд­ську душу. Створюйте інтелекту­
альний фон для запам'ятовування,
заучування, збереження і пам'яті
програмного матеріалу. Дитина
стає байдужою до слова, яке не
живе в її душі як засіб творчості,
якщо вона тільки заучує чужі дум­
ки і не творить своїх та не виражає
  їх словами. Бійтесь байдужості,
згаслого погляду людини.

v   Спонукайте учнів до читання — найважливішого засобу для успіш­
ного навчання. Ніяке захоплення
  не принесе користі, якщо воно не
зачіпає думки, душі, серця.

v   Доброзичливість, розумнадоброта — ось що має бути атмосферою
життя дитячого колективу, голо­вним тонусом взаємин педагога
і дітей. Якщо ви навчили свого
  вихованця відчувати людину сер­
цем, ваша доброзичливість здатна
  творити.

v   Немає в дитині нічого, що вима­гає від педагога жорстокості. Не
давайте прорости в своїх душах
  насінню зневіри в людину, під­
озрілості.
 

Основні функції класного керівника:


1.        Організаторська: планування і ко­ординація виховної роботи з кла­сом; надання допомоги учнівської  організації класу; встановлення  зв'язків з учнівським та педаго­гічним колективами, батьками, громадськістю; забезпечення єд­ ності вимог до учнів, ведення до­кументації в класі; сприяння роз­витку самоврядування в колективі; організація процесу виховання  спільно з учнями, враховуючи їх  інтереси.
2.        Аналітико-узагальнююча: на основі вивчення та розвитку індивідуально-психологічних  особливостей  учня   сприяння розвитку творчого потенціалу кожної особистості.
3.                  Координаційно-інформаційна:
забезпечення узгодженості ро­боти учнівського, педагогічного
  та батьківського колективів.   
4.                  Психолого-гігієнічна: встанов­лення довірливою контакту з ви­хованцями; зняття психічного  напруження в учнівському ко­лективі.
5.                  Стимулючо-гальмівна: активізація чи гальмування учнівської діяль­ності залежно від її спрямованості, допомога у встановленні  міжособистісних відносин у колективі.

Функціональні (посадові) обов'язки
класного керівника:
      
Класний керівник планує, ор­ганізовує і проводить виховну та культурно-масову позаурочну діяльність з учнями. Сприяє  становленню їх як особистостей,
створює умови для розвитку їхніх
  здібностей, талантів.
Вивчає індивідуальні особливо­сті, інтереси, нахили учнів., їхнє  ставлення до навчання, праці,  громадськихдоручень, організовує,проводить батьківські збори.
Постійно утверджує повагу до  принципів загальнолюдської мо­ралі: правди, справедливості; па­тріотизму, доброти, стриманості, працелюбності.
Розвиває пізнавальні інтереси  учнів, залучає їх до гуртків тех­нічної і художньої творчості.
Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає  їх від будь-яких форм фізичного  або психологічного насильства,  запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб жит­тя.
Постійно підвищує свій професій­ний рівень, загальну культуру.
Несе особисту відповідальність  за дотримання правил техніки  безпеки, норм санітарії та гігієни  у приміщенні школи.
Щоденно перевіряє відвідування  учнями занять.
Виховує повагу до людей, куль­турно-національних, духовних,  історичних цінностей України,  дбайливе ставлення до навко­лишнього середовища. Організує  лекції, бесіди, диспути, зустрічі,перегляд телепередач та ін.
Спрямовує роботу і надає допо­могу органам учнівського самоврядування. Забезпечує належне  щоденне чергування-учнів у класі  та чергування класу по школі.
Систематично, відповідно до гра­фіка, затвердженого директором  школи, проводить інформацій­но-просвітницькі, виховні, позакласні заходи.
Разом з батьками забезпечує що­денне відвідування занять учнями  у шкільній формі встановленого  зразка.


Орієнтовний перелік документації, яку
веде класний керівник:


ü  Класний журнал.
ü  Особові справи учнів.
ü  Табелі успішності учнів.
ü  План виховної роботи.
ü  Конспекти виховних годин, годин  спілкування, диспутів.
ü  Розробки сценаріїв виховних за­ходів.
ü  Тека психолого-педагогічних спо­стережень.
ü  Щоденник роботи з «важкими»  учнями.
ü  Протоколи батьківських зборів.
ü  Матеріали щодо запобігання ди­тячому травматизму, бесіди з пра­вил дорожнього руху, облік про­ведення інструктажів з безпеки  життєдіяльності.   
ü  Літопис або фотодокументи класних справ.






Немає коментарів:

Дописати коментар